Alla inlägg den 15 februari 2009

Av eva-lena - 15 februari 2009 13:42

 

Inga uppsägningar blir det, men tyvärr omplaceringar, sa chefen till mig i Fredags.


I morgon skall hon komma till min arbetsplats och informera mera, skall jag bli nervös lite oroande ändå när hon vill komma och prata öga till öga.

Jag har skrivit i tidigare blogg om nedläggningen av vår Distriktssköterske mottagning.

JAG VILL INTE, VI HAR JU SÅ BRA DÄR VI ÄR.

Nu har jag 6 km till arbetet och har ett jobb där jag trivs toppen på vår lilla DSK mottagning, nu skall den läggas ner och verksamheten skall flyttas in till Vårdcentralen i Säter 2 mil bort.

Nu skall det sparas så vi är 3 st personal som inte får vara kvar på Vårdcentralen utan MÅSTE placeras om i landstinget.

Det kan bli vad som helst.... Godtar vi inte deras erbjudanden så är det detsamma som att jag säger upp mig... OBSERVERA det gäller inom hela Landstinget kan bli placerad 10 mil hemmifrån om det behövs Distriktssköterska eller Sjuksköterska... Hur skall det gå, guben har ju ett arbete också och det innebär att vi kanske måste flytta på oss....

Fasiken vilken oro och vilken frustration........
Har legat sömnlös många nätter för detta.........
Känns inte ens roligt att gå till jobbet längre.... känns inte värdefullt längre!!!!!!

Mina kolleger har ju redan börjat planera för flytten och planera hur de skall få det,,,, och jag är den enda i vår stab som måste omplaceras.....

Sist in o först ut är regeln som gäller!!!!!

Nä, funderar på att sadla om helt Landstinget och dess ekonomi känns ju så himla osäker och det känns som om de kan bolla med oss personal hur som helst.... ALLT FÖR VERKSAMHETEN.........

Näää vad skall jag göra... Vill inte bara flyta med,, vill ju vara med o påverka MIN framtid..... Anställningen har jag ju kvar... men vad skall jag göra med den...

 

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för att du ska må bra?
 Trygghet
 Spänning
 Att ha roligt
 Pengar
 Kärlek

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards