Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Villervalla vad sjutton e de??? Knäpp bloggtitel eller.....

Av eva-lena - 14 februari 2009 06:50

Ja, varför döpte jag min blogg till Eva-Lena´s VillerValla????

Jo, jag tänkte mig att villervalla är en benämning på allt möjligt och omöjligt....
Ungefär så där man kan känna sig när man klivit över det magiska 50 strecket...
Ja så där mitt i livet ni vet.... Barnen stora och allt ska va så himla bekymmerlöst och hääääärligt fritt o fantastiskt..... Jaaaaa ni vet????

Då livet "börjar" igen, du kan inte föda fler barn, du har slutat menstruera och kan ha sex när och så ofta du vill *L* mmmmm härligt det låter va!!!

Du är tillräckligt vuxen att veta vad du vill och blir respekterad för den du är....
Eftersom du står upp för den du är......... TROR DU............

Tills du upptäcker den där VillerVallan.................... Omkring dig och Inom Dig

Jaja, tänkte att jag får väl slå upp och se vad VillerValla är för något då.!!!!

Får fram följande:

*Ett varumärke för Barnkläder från 0-6 år... ja det var ju uppmuntrande Hrmmmmm

*En lekbok för små barn Hrmmmmmm igen, har nog regriderat det är nog så... eller har barnasinnet kvar, Det låter bra accepteras *L*

* En mycket populär blogg titel i Sverige.... Rackarns och jag som trodde jag var sååååååå unik med min blogg titel... Jaja jag rättar in mig i ledet och får acceptera  jantelagen..... Hrmmmmmmm igen *L*


*ÄÄÄÄÄÄÄÄntligen har jag fått ordning på Villervallan efter att ha slagit upp på Synonymer.se
Som beskriver : villervalla = fullständig oordning, oordning, röra, oreda, virrvarr, förvirring, kalabalik, kaos

Ja det var väl det jag förstod.... Jag representerar den där VillerVallan och befinner mig i den!!!!

SKA BARA SÄGA ATT DET KÄNNS HÄRLIGT SKÖNT *L*

Därför måste jag presentera Nils Ferlins uppfattning om Livets VillerValla!
Han förstod sig på det där med villervallan han ;)

   I livets villervalla

I livets villervalla
vi gå på skilda håll.
Vi mötas och vi spela
vår roll ---
Vi dölja våra tankar,
vi dölja våra sår
och vårt hjärta som bankar
och slår ----

Vi haka våra skyltar
var morgon på vår grind
och prata om väder
och vind -----
I livets villervalla
så nära vi gå ---
men så fjärran från varandra
ändå.

Nils Ferlin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva-lena - 26 mars 2009 11:07

          DAGENS GÅVA      Dagen ger dig en gåva. Den ger dig tjugofyra timmar, att använda så meningsfullt som möjligt. Låt denna dag ge dig insikt, om den fantastiska styrka du har inom dig. Låt lugn och ro infinna sig när dagen är slu...

Av eva-lena - 9 mars 2009 20:24

MÖNSTER PÅ DENNA LÄTTVIRKADE OCH MYCKET ANVÄNDBARA TREKANTSSJAL! MÖNSTER: Lägg upp med virknål nr 8 151 luftmaskor, lm i fortsättningen. Vänd och virka 1 fm maska i varje lm, varvet ut. Vänd med *7 lm, hoppa över 4 fm, och 1 fm i den 5:e fm från nå...

Av eva-lena - 4 mars 2009 07:15

        Att våga ta risker Att skratta är att riskera att framstå som en dumbom. Att gråta är att riskera att bli kallad sentimental. Att söka kontakt med en annan människa är att riskera att bli engagerad. Att visa sina känslor är att ri...

Av eva-lena - 24 februari 2009 10:41

"Pyret" v 12. Farmor igen, 1:a bilden. Fick denna bild via mms från en av mina söner, på deras lilla Pyre *L*     ...

Av eva-lena - 21 februari 2009 20:26

  Trodde väl aldrig att något kunde kännas så här!!!! Fasiken också......    JAG!!!! ÄR ju alltid den starka... Glada.... Duktiga...... ÄR JU klarar mig alltid & Kan Själv typen................ Ledsen alla,  om era illusioner om mig fallerat.......

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för att du ska må bra?
 Trygghet
 Spänning
 Att ha roligt
 Pengar
 Kärlek

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards