Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

MÖNSTER PÅ VIRKAD TREKANTSJAL!!!!

Av eva-lena - 9 mars 2009 20:24

MÖNSTER PÅ DENNA LÄTTVIRKADE OCH MYCKET ANVÄNDBARA TREKANTSSJAL!


MÖNSTER:
Lägg upp med virknål nr 8 151 luftmaskor, lm i fortsättningen.
Vänd och virka 1 fm maska i varje lm, varvet ut.
Vänd med *7 lm, hoppa över 4 fm, och 1 fm i den 5:e fm från nålen räknat.*
Upprepa * - *så varvet ut. Alltså 7 lm och 1 fm i den 5:e lm på föregåeende varv.
Vänd och virka 3 fm i luftmaskbågen om 7 lm.
*7 lm och 1 fm* om den mittersta maskan i luftmaskmågen. Fortsätt så varvet ut.
Vänd vid sista lutfmaskbågen och vänd med 3 fm i den 1:alm bågen, 7 lm, och 1 fm i mittersta maskan om luftmaskbågen, fortsätt varvet ut*

Forsätt så  varv efter varv till inga lm bågar finns kvar att vända vid, och din sjal är klar!!!!

EN JÄTTE ENKEL SJAL ATT VIRKA OCH ANVÄNDBAR TILL MYCKET!!!
KNYT DEN OM AXLARNA ELLER SNYGGT OM HÖFTEN PÅ EN KJOL!!!!

DU KAN ANVÄNDA VILKET GARN DU ÖNSKAR OCH BLANDA ÄVEN GARNER OM DU VILL HA FLERFÄRGAD, STORLEKEN BLIR IOF BEROENDE PÅ GARNETS TJOCKLEK, MEN DEN PÅVERKAS INTE NÄMNVÄRT!!!

LYCKA TILL NEDAN NGR BILDER PÅ DE JAG HAR VIRKAT.

































































|


















 










var tsMId=395; var tsMId=395;

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva-lena - 26 mars 2009 11:07

          DAGENS GÅVA      Dagen ger dig en gåva. Den ger dig tjugofyra timmar, att använda så meningsfullt som möjligt. Låt denna dag ge dig insikt, om den fantastiska styrka du har inom dig. Låt lugn och ro infinna sig när dagen är slu...

Av eva-lena - 4 mars 2009 07:15

        Att våga ta risker Att skratta är att riskera att framstå som en dumbom. Att gråta är att riskera att bli kallad sentimental. Att söka kontakt med en annan människa är att riskera att bli engagerad. Att visa sina känslor är att ri...

Av eva-lena - 24 februari 2009 10:41

"Pyret" v 12. Farmor igen, 1:a bilden. Fick denna bild via mms från en av mina söner, på deras lilla Pyre *L*     ...

Av eva-lena - 21 februari 2009 20:26

  Trodde väl aldrig att något kunde kännas så här!!!! Fasiken också......    JAG!!!! ÄR ju alltid den starka... Glada.... Duktiga...... ÄR JU klarar mig alltid & Kan Själv typen................ Ledsen alla,  om era illusioner om mig fallerat.......

Av eva-lena - 21 februari 2009 15:20

    Skyddsängel,Skyddsängel hos dig är jag trygg. Var hos mig om dagen, var hos  mig om natten och låt inget ont hända mig! Gammal tysk barnbön.     Giv mig ej glans, ej guld, ej prakt, i signade juletid, Giv mig Guds ära, änglavakt, och över jorde...

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast för att du ska må bra?
 Trygghet
 Spänning
 Att ha roligt
 Pengar
 Kärlek

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards